Caroline onderzoekt: Hoe veilig zijn de fietsroutes naar sportverenigingen?

Fietsveiligheid in Den Haag staat hoog op de agenda van raadslid Caroline Peeck. Caroline deed de afgelopen tijd de fietsroutes inspecteren om zo te kijken hoe veilig ze zijn. Vanochtend deelde zij haar bevindingen bij de ochtendshow van DenHaagFM: ‘Bob staat Op’.

Het onderzoek van Peeck werd aangewakkerd door de constatering dat er weinig aandacht is voor de veiligheid van fietsroutes naar sportlocaties binnen de gemeente. Onterecht, want Den Haag heeft maar liefst 271 sportverenigingen, 17 sporthallen en 7 zwembaden. Veel kinderen verplaatsen zich dagelijks per fiets naar deze sportfaciliteiten en de situatie vereist daarom aandacht.

Sportverenigingen uit de hele stad hebben Caroline uitgenodigd om te praten over de veiligheid van fietsroutes naar sportlocaties. Deze ontmoetingen zullen de komende tijd een belangrijk deel van haar agenda vormen. Met de naderende herfst en een toename van autoverkeer tijdens de donkere ochtenden, wordt het des te belangrijker om de vraag te stellen: hoe blijft het veilig voor fietsende kinderen in deze omstandigheden?

Verlichting
Een cruciaal aspect van de veiligheid op deze routes is goede verlichting. Caroline Peeck vraagt alle inwoners van Den Haag om actief bij te dragen, door informatie te delen over gebrekkige of ontbrekende verlichting op fietsroutes. Neem contact op via e-mail: caroline.peeck@denhaag.nl om locaties te melden waar verbeteringen in verlichting nodig zijn.

Luister het hele interview hier terug: