Vacature beleidsmedewerker Haagse VVD

Ben jij een politiek dier, met een Haags hart? Een echte liberaal? En ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! De Haagse VVD is op zoek naar een nieuwe beleidsmedewerker die Den Haag nóg mooier wil maken. We zijn op zoek naar zowel starters op de arbeidsmarkt als meer ervaren krachten.

De Haagse VVD

De Haagse VVD is de tweede partij van de Haagse raad en heeft zeven raadsleden. In de coalitie is de Haagse VVD de grootste partij en leveren wij twee wethouders. Wij hebben een leidende rol in de coalitie en willen voor Hagenaren en Hagenezen echt iets betekenen. We willen Den Haag nóg mooier maken. We zijn zeer actief op sociale media, willen het debat in de raad stevig voeren, maar zijn vooral bezig met het luisteren naar de inwoners van Den Haag. Van de Schilderswijk tot het Benoordenhout en van Scheveningen tot Escamp.

Jouw rol als beleidsmedewerker

De beleidsmedewerker van de Haagse VVD heeft veel vrijheid om zich te ontwikkelen. Hoewel alle raadsleden een eigen aanpak nodig hebben staat het ondersteunen van hun rol als raadslid centraal. Door het schrijven van politieke stukken als schriftelijke vragen, moties, en initiatiefvoorstellen kun jij ervoor zorgen dat de VVD-raadsleden goed voor de dag komen en de stad weet wat de Haagse VVD voor hen betekent. Je haalt als medewerker ideeën op samen met de raadsleden, werkt ze uit, zorgt dat ze in de media kunnen komen en brengt ze daarna terug naar de stad. De verkiezingen staan al om de hoek dus jouw werk zal de komende tijd ook sterk in het teken staan van hoe de Haagse VVD de verkiezingen kan winnen. Je hebt geen 9 tot 5 mentaliteit en vindt het leuk om campagne-acties te bedenken en VVD-evenementen te organiseren.

Wat zoeken wij:

• Je hebt een mening over politiek, een liberaal hart en je bent dol op Den Haag
  • Je vindt het leuk om politieke bijeenkomsten en campagne-acties te organiseren.
  • Je hebt een vlotte pen en het lijkt je leuk om over politieke zaken te schrijven. Je spellingsvaardigheden zijn uitstekend.
  • Je hebt een politiek gevoel en bent welwillend om dit gevoel uit te bouwen.
  • Je bent op je plaats in een ondersteunende rol en vindt het fijn om samen te werken met zowel raadsleden als collega-medewerkers.
  • Je vindt het fijn om in het midden van de hectiek de rust te bewaren en je kan goed onder druk presteren.

Wat bieden wij:

• Een (fulltime) functie in het hart van de lokale Haagse politiek midden in de verkiezingscampagne.
  • Samenwerken met zeven ambitieuze raadsleden, twee gedreven wethouders en een jong en dynamisch team als collega’s.
  • Een marktconform salaris geënt op de loontabel voor gemeenteambtenaren ingeschaald naar jouw ervaring en kennis.
  • Een werkplek op het fractiebureau van de Haagse VVD gevestigd in het Haagse stadhuis, in het centrum van de stad.
  • De unieke kans om ervaring op te doen in de politiek in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen.
  • De juiste begeleiding om jezelf te kunnen ontwikkelen in een professionele werkomgeving en toegang tot een breed netwerk.

Solliciteren

Solliciteren of vragen kun je sturen aan Frans de Graaf (Fractievoorzitter, frans.degraaf@denhaag.nl) en/of Rutger de Ridder (Hoofd fractiebureau, rutger.deridder@denhaag.nl).