Vacature beleids- en communicatiemedewerker

Houd jij van Den Haag en lijkt het jou een enorme eer én uitdaging om samen  met onze zeven raadsleden te werken aan een nóg mooiere stad? Dan zijn wij op zoek naar jou!

De Haagse VVD is namelijk op zoek naar een fulltime beleids- en communicatiemedewerker.

Wat zoeken wij?
De Haagse VVD wil van Den Haag een nóg mooiere stad maken om in te wonen, te werken en te recreëren en wij zoeken iemand die onze raadsleden hierbij kan ondersteunen.

Hierbij valt onder andere te denken aan het voorbereiden van debatten die op de agenda staan in de gemeenteraad, maar ook aan het opstellen van schriftelijke vragen of initiatiefvoorstellen naar aanleiding van zaken die spelen in de stad of waar de inwoners van Den Haag tegenaan lopen.

We weten vooral wat er bij inwoners speelt doordat we overal in de stad contacten hebben, we laagdrempelig bereikbaar zijn en input ophalen bij de achterban, bewoners, bewonersorganisaties, ondernemers en ondernemersorganisaties. De resultaten delen we dan vervolgens weer graag via de (sociale) media en samen met de andere medewerkers op het fractiebureau ben jij verantwoordelijk voor deze media-uitingen. Ook initieer en organiseer je politieke bijeenkomsten waarin raadsleden zich kunnen profileren. Kortom: Je bent onze politieke oren en ogen op het internet, in de stad én in het Haagse stadhuis. Je voelt aan waar onze politieke kansen liggen. Je put daarbij uit de informatie van het college, inwoners van onze stad, mensen uit de praktijk, belangenorganisaties en de landelijke overheid. Je weet deze informatie op waarde te schatten en komt zo tot ambitieuze en realistische plannen, die je vervolgens ook uitvoert. Vanzelfsprekend ben je op de hoogte van onderwerpen die spelen in de Haagse gemeentepolitiek en de ontwikkeling die de stad doormaakt. Je werkt in een team met drie andere medewerkers op het fractiekantoor in het stadhuis van Den Haag. Je werkt in hoge mate zelfstandig en wordt aangestuurd door het fractiebestuur.

Herken je je in onderstaand profiel?
Je beschikt over een HBO- of academisch denk- en werkniveau. Je bent op je plaats in een ondersteunende rol en vervult deze op proactieve wijze. Je schrikt er niet voor terug een standpunt in te nemen en je voelt je thuis bij het liberale gedachtegoed van de VVD. Bij voorkeur woon je in en ben je bekend met de stad Den Haag. Je communicatieve vaardigheden zijn goed: je redeneert helder en overtuigend, weet je ideeën goed te verwoorden en beschikt over een vlotte pen voor uiteenlopende soorten teksten. Even belangrijk is dat je ‘politiek gevoel’ hebt en nieuwe ontwikkelingen vroegtijdig kunt signaleren en benoemen. Ook kun je een netwerk opbouwen en onderhouden. Je voelt je thuis in de wereld van de (social) media en het onderhouden daarvan en bent bereid om te leren hoe je een leuke social media animatie moet maken.

Je ambities gelden niet alleen je eigen ontwikkeling, maar ook die van onze organisatie. Je kunt zelfstandig werken. Gezien de hectische en veeleisende werkomgeving, is het geen probleem voor je dat de werkplanning en –tijden kunnen wijzigen.

Wat hebben wij te bieden?
Het gaat om een stimulerende functie in het politieke hart van de derde stad van Nederland. Naast een werkomgeving met uitstekende faciliteiten bieden wij een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket. Beloning vindt plaats volgens het salarissysteem van de gemeenteambtenaren; inschaling is op basis van opleiding en ervaring. Het gaat in principe om een functie voor 36 uur, maar part-time behoort in overleg tot de mogelijkheden. De verbintenis wordt in eerste instantie aangegaan tot en met 1 april 2022, maar bij goed functioneren wordt dit omgezet in een vast contract.

Geïnteresseerd?
Ben je geïnteresseerd in deze functie of heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Frans de Graaf, fractievoorzitter Haagse VVD, via Frans.degraaf@denhaag.nl. Solliciteren kan tot en met 5 mei.